Google Shopping
Als webshop ligt de inzet van Google Shopping voor de hand. Daar zijn we dan ook direct mee aan de slag gegaan. We hebben Channable ingezet voor het optimaliseren van de benodigde productfeed en hebben vervolgens de campagnes ingericht in Google Ads. Het doel was om zoveel mogelijk omzet te genereren tegen een positieve ROAS (return on ad spent) van 700%. Binnen een maand zagen we al de enorme potentie: de omzet van de webshop verdubbelde direct.
Door structureel te optimaliseren op zoektermen en biedingen hebben we het budget steeds effectiever ingezet, om zoveel mogelijk bestellingen te realiseren. Om ook de ROAS nog verder te verhogen hebben we ProductHero ingezet als CSS-partner voor Google Shopping. Hierdoor konden we de kosten per klik verlagen en het rendement nog verder vergroten.
Binnen een jaar zagen we een omzetgroei van 330% dankzij de inzet van Google Ads. En dat niet alleen: met een ROAS (return on ad spent) van wel 1300% waren de campagnes ook nog eens heel rendabel. Een mooi resultaat en een tevreden klant!
Nieuwe ideeën
Op het vlak van Google Ads zijn mooie resultaten behaald, die we de komende tijd verder blijven uitbouwen. Zo zijn we inmiddels ook gestart met campagnes in België. In de komende tijd richten we ons daarnaast ook op andere kanalen zoals SEO en e-mailmarketing, om ook hier groei te realiseren voor AceDrinks. Zo gaan we aan de slag met zoekmachine optimalisatie en wordt er een nieuwsbrief uitgerold om meer waarde uit bestaande klanten te creëren.