Terugval in zichtbaarheid en omzet
Voor Tape-Deal liep de overstap naar GA4 niet vlekkeloos. Het gevolg? De belangrijke omzetdata van het bedrijf werd niet langer correct gemeten in Google Analytics en Google Ads. Tape-Deal merkte een aanzienlijke daling in hun Google Ads-campagnes. Dit leidde niet alleen tot een terugval in zichtbaarheid, maar ook in een daling van omzet. De campagnes werden namelijk aangestuurd door een slimme (ROAS-gedreven) biedstrategie. Voor Tape-Deal een probleem, voor ons een mooie uitdaging.
Driedelig marketingplan
Naast de wens om de basis voor Google Ads weer op orde te krijgen, had Tape-Deal de ambitie om continu omzetgroei te realiseren. Samen maakten we een plan om de vindbaarheid in de zoekresultaten van Google te vergroten, door zowel SEA (advertising) als SEO (organisch) slim in te zetten. We zetten een strak marketingplan op en gingen aan de slag. Want wat we beloven, maken we waar. Onze aanpak bestond uit drie cruciale stappen:
Conversietracking herstellen
We herstelden het fundament door de conversietracking correct in te richten en te koppelen aan Google Ads. Zo kunnen we de prestatiegegevens nauwkeurig analyseren en de slimme biedstrategie voorzien van de juiste input.
Reorganiseren en uitbouwen Google Ads campagnes
We zetten de Google Ads campagnes efficiënter op om onderlinge concurrentie te voorkomen. Ook bouwden we de campagnes structureel uit, met als doel om langdurige groei te realiseren.
SEO-optimalisatie
Aan de hand van een grondig zoekwoordonderzoek en een nulmeting, optimaliseerden we samen de content op de productcategoriepagina’s. Zo zetten we SEO in om meer bezoekers én uiteindelijk meer omzet te genereren.
Groei en succes: recordomzet voor Tape-Deal
De effectieve samenwerking tussen Tape-Deal en Ivy leverde mooie resultaten op. Met het inrichten van betrouwbare conversietracking kregen we de omzet al snel weer hersteld. Vervolgens behaalden we met de nieuwe campagnestrategie en aanpak mooie resultaten:
- 3,5 keer zoveel bezoekers en een groei van 180% in omzet uit organisch zoekverkeer
- Een groei van 70% in omzet uit Google Ads.
- Een totale omzetgroei van 50% t.o.v. het jaar ervoor
Bovendien bleef de ROAS (return on ad spend) op het gewenste niveau, ondanks deze forse groei uit Google Ads. Daarnaast behaalden we ook in de daaropvolgende periode iedere maand een nieuwe recordomzet. Een succesvolle samenwerking waar we trots op zijn!